Brev:
MME, rygtræning - 6 måneder
8. januar 2015
Alder:
6 mdr.
MME, rygtræning - 6 måneder
Kære Helen,
Tak for dit tidligere svar omkring mad- og søvnrytme. Det har faktisk hjulpet at bytte om, som du foreslog!
Nu har jeg et par nye spørgsmål:
1: Min søn er nu blevet 6 måneder og lidt mere, og derfor har vi skiftet over til NAN HA 2 i stedet for NAN HA 1. Men vi synes, at 2’erne er enorm tyk i det, og det er ofte svært at få rystet mælkepulveret ordentlig ud i vandet. Jeg har forstået det som om, at man skifter til 2’eren, fordi børn nu behov for mere jern efter 6 måneder, og der i 2’eren er et højere jernindhold. Samtidig siger min SP, at hvis han drikker min 400ml MME, så behøver man ikke give jerndråber. Men når nu han drikker ca.800ml i døgnet kan vi så fortsætte lidt endnu med 1’eren eller skal vi fastholde 2’eren?
2: Min søn har aldrig været glad for at ligge på maven og selvom han er blevet MEGET bedre og også triller fra både mave til ryg og ryg til mave, så er han stadig ikke så stabil i ryggen, at han på nogen måde er i nærheden af at kunne sidde op. Vi har flere gange i min mødregruppe diskuteret, hvorvidt man må stable sit barn op med puder. Hvad mener du om dette? Vi er begyndt at give vores søn mad i en højstol ind imellem, men han kan kun sidde bare nogenlunde, hvis vi putter tæppe og stofbleer rundt om ham. Er dette godt for hans udvikling (altså kan det hjælpe ham at lære at sidde) eller skader det mere end det gavner?
3: Vi er gået i gang med at give ham alskens slags grønstsager i hans mos og, vi har også prøvet os med lidt kylling i. Det går helt ok, men vi blender det stadig helt fint. Hvis der er bare små klumper i rynker han på næsen og spytter det ud. Hvornår skal vi starte med at lave mosen mere klumpet?
Glæder mig til dine svar ☺
Med venlig hilsen
Hende med alle spørgsmålene